Customer Experience Manager
Employee Experience Manager

Edit page

Zaangażowanie = pieniądze?

Magda Maroń

Według magazynu "Fortune" 82 proc. pracowników z pokolenia Z i Millennials uważa "quiet quitting" za podejście do pracy warte rozważenia. Czyli miliony pracowników na świecie rozważa pracę na pół gwizdka. Gallup wyliczył, że ok. 18 proc. pracowników jest jawnie niezaangażowana - czyli praca na pół gwizdka w pełnym wydaniu. Jeśli pracodawca zatrudnia 100 osób na średniej krajowej (7768,35 zł), to przy pracy 18 proc. załogi na połowę swoich możliwości wywala w błoto prawie 70 tysięcy miesięcznie. Ja wiem, że to wyliczenie z grubego palca i nie umiemy określić, czy pracownik niezaangażowany poświęca połowę, czy 3/4 czasu na pracę. Jednak bez względu na przyjęte założenia pieniądze za zmarnowane roboczogodziny się nie zwracają. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że zaangażowanie = pieniądze?

Magda Maroń
Właścicielka agencji GoodHR

więcej

Pracowników Żabki wspiera AI. Ciekawe, czy kiedyś ich zastąpi?

Piotr Szawiec

Żabka wprowadziła nowe funkcje do aplikacji wspomagającej franczyzobiorców w zarządzaniu sklepem - Asystent Żabka. Aplikacja podpowiada pracownikowi, ile upiec pieczywa, przygotować hot dogów oraz, jak dużo wlać mleka do kawomatu - w skrócie, pomaga efektywnie zarządzać świeżymi produktami. Lista czynności, które Asystent podpowiada podobno przekroczyła już 20 czynności, a z czasem ma stać się jeszcze dłuższa. Wraz z wprowadzaniem nowych funkcji, zarządzanie sklepem zaczyna coraz bardziej zależeć od algorytmów aplikacji. Praca człowieka staje się prostsza, ale i zastępowalna. Ciekawe, czy docelowo czekają nas sklepy całkowicie zautomatyzowane, pozbawione obsługi ludzkiej?

Piotr Szawiec
Prezes Quality Watch

 

 

więcej

Jutro Światowy Dzień Doceniania Pracownika!

Magda Maroń

Jutro, tj. 1 marca obchodzimy Światowy Dzień Doceniania Pracownika! Pewnie działy HR czy EB już czekają w blokach startowych ze stosowną komunikacją. Dla tych, którzy właśnie dowiadują się, że ucieka im dobra okazja komunikacyjna szybka propozycja: Kampania wewnętrzna "Chcę Cię docenić za...". Napiszcie komunikację od CEO, Dyrektora HR czy innej, odpowiednio umocowanej osoby, w której poinformujecie o święcie doceniania, podacie kilka przykładów (najlepiej "od serca") za co chcecie szczególnie docenić załogę: może dobre wyniki sprzedażowe, duch współpracy, atmosfera pracy, unikalna kultura organizacyjna? Najlepiej zaczynając od słów "Chcę Was docenić za...". Zaproście pracowników, aby w tym szczególnym dniu rozesłali do swoich kolegów i koleżanek maile zaczynające się od słów "Chcę Cię docenić za..." z krótką informacją zwrotną. Zachęćcie menedżerów, aby promowali akcję w swoich zespołach. Gotowe.

Magda Maroń
Właścicielka agencji GoodHR

więcej